MerkZeker schadeherstel is een landelijk dekkend netwerk van 50 merk-erkende schadeherstelbedrijven, eigendom van onze dealers van Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA en Volkswagen Bedrijfswagens. MerkZeker schadeherstel staat voor kwaliteit en veiligheid en waarborgt dat we, ondanks de toenemende complexiteit en technologische ontwikkelingen, in staat zijn voertuigen voor de volle 100% te herstellen.

Al een aantal jaar werkt de afdeling Formule Management binnen PAH aan wat begon als een formule voor merk-erkend schadeherstel bij de dealer. Inmiddels is dat uitgegroeid tot een professioneel landelijk netwerk van 50 dealer-owned en door Pon erkende schadeherstelbedrijven. Met de duidelijke naam MerkZeker. In december 2018 volgde de officiële lancering. Vanaf 1 januari 2019 is een strakkere schadesturing vanuit VWPFS gestart.’

Schade-sturende partijen

Jan Willem Waanders, formulemanager Schade bij PAH, zegt: ‘We zijn er trots op dat het netwerk MerkZeker nu stáát. De zaken eromheen hebben we goed geregeld, zoals het opleidingsprogramma via Pon Academy, de auditering, de equipment en de uitgifte van het merkgarantiebewijs via FOCWA/BOVAG.

Voordelen voor de klant

MerkZeker is niet alleen een aanwinst voor de dealerorganisatie, het is ook een belangrijke pijler ten aanzien van de behoefte van de klanten van onze merken. Het geeft ze de zekerheid dat ze kunnen vertrouwen op de service en kwaliteit van de merkdealer. Zijn auto, hoe complex ook qua elektronica en carrosserie, is na herstel weer 100% betrouwbaar. Bijvoorbeeld de radar van de adaptive cruise control in de bumpers. Ook het herstel van schade aan volelektrische auto’s is bij de MerkZeker schadeherstel-specialist in goede handen.

Wat vindt de MerkZeker-schadehersteller?

Rob Verburg, bedrijfsleider van schadebedrijf Kasco in Leiderdorp, onderdeel van de Wittebrug Autogroep, is MerkZeker-deelnemer. Hij zegt: ‘MerkZeker schadeherstel levert een aanzienlijke bijdrage aan onze omzet, mede door de gestuurde schadestroom. Het garandeert de klant dat hier schadeherstel op hoog niveau plaatsvindt volgens fabrieksnormen. Naar mijn mening zou de uitrol via de showrooms in combinatie met een merkverzekering nog een verbetering zijn om klanten-/berijderbinding te genereren, wat resulteert in een verhoging van omzet bij zowel het schadeherstelbedrijf als bij de leverende dealer van onderdelen. Dit kan leiden tot een extra vergroting van de merkbinding.’